duminică, 1 ianuarie 2012

Punct. Si de la capat...

Bun venit 2012!

Imi amintesc cum in fiecare an pregateam sticle goale ca la miezul noptii, o data pe an, sa le arunc cu nesat de la balcon. Sau de pe bloc. Sau de la vecina Dumitrescu din balcon, caci avea vedere in spate. In fata blocului era strada principala. Mai treceau petrecareti. Adrenalina. In spate erau masini parcate. Inclusiv a lu' tata, adica a noastra. Dacia din '76, grena, pe nume "Liliana". S-a transformat in 20 milioane de lei acum vreo cinci ani si ceva. Jumate mie, juma tata. Frateste:) Jumatatea mea a devenit Home-cinema cu cinci boxe. Il folosim si acum. Nu a fost de prisos "Liliana" noastra. A avut mereu prelata. Sigur de aici si pretul final bun. Ce glume... 
Pocnitorile, artificiile de la vremea aceea, chiuituri de bucurie. Aceasta era atmosfera in cartier. Sticlele sparte semnificau un fel de "duca'se relele, sa vina norocul anul asta!".
 Prieteni de familie, o masa intinsa si extinsa in sufragerie, TVR varietati, sarbii si bulgarii, magnetofonul. Iata sursele fericirii copilariei mele.
 La 18 - Marea evadare! In sfarsit plecata de acasa! Toti prietenii din cartier au venit la usa noastra sa ceara mamei mana mea pentru o noapte. 
Woa, mami, te ascult...
Mama era leaderul. Zicea DA, era DA. Ea zicea NU, pentru toti trei NU era. Mama spala, mama calca, mama gatea. Cred ca mama nu si-a trait propria viata decat prin mine. Asta dupa 34 de ani, bineinteles (adica atunci cand am venit eu pe lume). Apusul nu a fost unul roz. Insa cei 63 de ani cred ca au fost tumultosi. Acum as simti sa zic ca nu a fost chiar o viata fericita. Dar imi amintesc cum imi spunea ca eu sunt sensul vietii si ca ma iub ca pe ochii din cap si ca daca n-as fi eu, nici ea nu ar mai fi. Si prin prisma acestor amintiri mai dau o sansa ideii de fericire pentru ea. Si sper cu credinta ca acum si-a gasit, in sfarsit, adevarata fericire! Dumnezeu sa o aiba in paza si sa ne vegheze asa cum a facut-o ca si pana acum!
 
Evadarea la primul Revelion cu prietenii, caci despre asta ziceam, s-a lasat cu prima indragostire obsesiva. Sau poate a doua. :). Oricum, prima cucerire sentimentala intr-un context asa "cool": noapte, petrecere, oameni noi, mediu nou. Baiatul nepotrivit. Ca si restul. 
Dar a urmat si potrivitul care m-a alergat vreo trei luni. Caci la ce buna potriveala daca alergatura e intr-un singur sens. Ce m-a mai iubit primul meu prieten adevarat :) si ce m-am mai plictisit si ce l-am mai parasit dupa 16 luni...

Urma sa zbor! Facultate, aripi, o viata noua. Perspective. Emotii. Dar despre dragoste cu siguranta iti voi spune mai multe cand vei creste, asa, chicotind si impingandu-ne pe sub plapuma, iarna cand afara e frig si ninge, iar in casa e cald si brad...

Multe Revelioane de singuratate emotionala, suferinte adolescentine, lacrimi de iubire si tanjind dupa adevarata fericire, iata cum s-au scurt anii de la vreo 22-23 pana la 29. Mereu am crezut ca au fost 10. Dar iata ca nu-s chiar 10.
 
Sunt margelele bunicii tale, Vctoria?!
Ultimul Revelion de single sau primul Revelion cu "Viitorul" a fost acum 5 ani. Stateam in Nord. Visul meu! Prietena de apartament a impartit cu mine si tatal tau, o noapte bantuita pe strazi. Ha, ha! Cum suna impartitul asta... Ea fara partener, eu cu unul posibil, dar nehotarat. 
Iata tabloul lui 2oo6-2oo7. 
E buna cifra asta. 7:
Pe 7 e ziua de nume (Sf Ioan).
Pe 2*7 e ziua mea (14). 
Pe 77 m-am nascut. 
La 3 si 4 ani = 7 te-am facut. 
Si cautarile ar putea continua... :) 
Basescu la Universitate. Proiectii de lumini, sampanie, speach de presedinte, plimbare cu metroul, fluturi in stomac demni de un nou an. Iata cateva din pasajele noptii de acum jumatate de deceniu. Se vede ca am terminat scoala economica. La liceul economic am dat de gura lu' mama, caci cine sa stie la varsta aia ce liceu e mai bun? He he... Ce vremuri! Economic iti ofera sansa unui loc de munca ceva mai sigur! De contabili au nevoie toti, indiferent cat de greu ar fi in economie! Si iata cum am ajuns sa incep cei mai frumosi  patru ani de scoala: Liceul Economic din Craiova, sectia de elita Finante-Banci. Am intrat a  patra. Prima (sau a doua?) a intrat Ecaterina Piperca - domnita Katy, mami de Theea, creatoare de TOOORT raw la Aniversarea ta... 
Tortul de la 1 an (by Katy)
Cred ca totusi prima. Eram la clasa F2. Si ea intrase prima. La F1 erau cei ce invatasera in generala engleza si franceza. La noi erau "rebuturile" lingvistice, ca sa zic asa. Engleza incepatori si francezi avansati. Franceza incepatori si rusa avansati. In grupa din urma eram eu! OPT ani de rusa. Degeaba! Luam note din poezii memorate mecanic. Un idiot (pardon!) de prof' cu inceput de calvitie si semnul lui Gorbaciov pe frunte. Asa il vedeam pe atunci. Degete strambe, alt semn de rautate, articulatii slabite. Catedra cu juma de metru mai sus decat pupitrele individuale din cabinetul de limbi straine. Acolo petreceam orele stupide de limba straina avansata...
 
Revenind la ce a fost si trecand prin prezent, la ce va fi, ma gandesc mereu la sursa, scaparea, miracolul si intamplarea a ceea ce as putea intocmi, crea sau intui sa fac pt a-ti fi aproape si dupa decembrie 2012. Caci daca unii prezic Sfarsitul Lumii, la fel si eu prezic ca lumea se va termina de nu-ti voi mai sta alaturea, toata ziua, uite'asa!:) Dar pana atunci Sanatatea este supremul pret pentru linistea pe care ne-o dorim si de acum incolo!
Mami, Gabita, Adi, Tati, Victoria; Ionut, Irina, Ioana
 
Irina Ioana si Ionui, Gabita si Adi
Iata formula in care incercam sa pasim spre un nou inceput.


Punct, si de la capat.
 Bun venit 2012!

Daca 6 luni am invatat cum sa invatam sa crestem impreuna, au urmat alte 6 luni in are am invatat sa traim in stilul ciudat nou adoptat. 

Detergent de vase home-made (by Cristela), 
nuci de sapun in masina de spalat rufe, 
otet in loc de balsam, 
seminte de in, susan, seminte de alte feluri, 
nuci romanesti si migdale, caju, 
psysllium, naut, mei, quinoa, 
stafide, curmale, 
boabe de mustar, linte, hrisca, 
paine facuta in casa, 
robot folosit zilnic, 
smoothie, Cafeline, tahini, guacamole, pesto, muguri de pin, 
ulei presat la rece, nuca de cocos, 
mai multe fructe si legume corect consumate, 
gingerata din ghimbir, 
sharlota din nuci, lapte vegetal, 
miere de salcam si mana, 
ore pe net, nopti de studiu, 
face book mamicesc, diversificarea alimentatiei pentru toti trei, 
analize perfecte pentru noi doua, viremie invinsa (de verificat rezultatele),
descoperirea homeopatiei, primele granule homeopate, 
patru raceli usoare in toamna-iarna, 
imunizare cu merisoare, catina, afine, coacaze, macese, grapfruit, mere,
ceaiuri de patlagina, cimbrisor, sovarv, soc, avocado-alimentul complex, 
congelatorul plin de legume, pui de tara de pe net, 
renuntarea mea absoluta si ireversibila privind consumul de lapte.

Sf Ioan 2011, la noi acasa (cu Maria)
"Infapturi 2011".
Primul Sf Ion in doi: Ioana-tu, Ionut-e.
Primii musafiri. Primele pizza, specialitatea bucatarului. 
Crestinarea Ioanei Victoria
Crestinarea ta, 15 ianuarie
Alaptare exclusiva pana la 5 luni si 3 saptamani.
Purtarea in wrap, plimbata primavara-vara in carutul in care dormeai si trei ore afara, in special la mare. 
Prima plimbare la sute de km, Paste la Iasi, alaturi de nasi, serband - 24 aprilie, 1 an de la nunta. 
Prima vacanta la mare, 6 luni aveai. 
A doua vacanta la Iasi, in august, pt ziua Ilincai. A doua vacanta la mare, final de vara, inceput de toamna. Prima vizita la urgenta in Constanta, dupa ce ai cazut prima si singura data din pat cu rezultat: spart de buza si nu stiam de unde-i sangele gramada... 
La Craiova (iun 2011)
Renuntarea implicita la medicul pediatru de la clinica privata. 4 luni fara vizita la medic, nici macar sa ne mai masuram. 
Pastrarea minunatei dr. de fam. 
Descoperirea unei dr. naturist-homeopate minunata si ea. 
Vizitele lunare ale bunicului de la Craiova. O spitalizare a lui. O revenire. Batranetea-i boala grea! 

Vizitele la Craiova. Tot doua si ele. 
Descoperirea colegilor de generala, visul meu de cativa ani buni. Si revederea a doi din ei, dupa... 20 de ani! 
Am iesit si la munte, de ziua Mamei de Maria. 
Am fost de 1 iunie la party Orange dedicat copiilor. 
Am fost in decembrie la Party Orange pentru cei mari.
Am fost la nunta la Oana de la Braila unde am avut o sedere agreabila in cuibul Valentinei. O nunta la Brasov, unde tati a fost singur si mami s-a crizat. Vei vedea si tu, hormonii nu sunt asa... Floare la ureche!


Apare pe lume Clara in iarna, 
vine si Andru dupa C-tin si Elena, 
Ema de la Sibiu, 
Ana Maria Cristinei, 
Sofia Elena din Craiova
iata utimele aparitii, incheind un an cu berze nu multe, dar frumoase. 
Ca daca vrei comparatie, in 2o1o a nascut: 
Amy pe Roberta, 
Kory pe Tudor, 
Nasa Elena pe Catrina,
Cornelia pe Sebi, 
Nasa Nasei Elena, 
Anca pe Theea, 
Nasa Irina pe Matei, 
Raluca pe Darius Nadrei, 
Silvia pe Aris, 
Oana gemene Andreea si Alexandra, 
Ioana pe Irina, 
Eu pe tine. 

Glorios an si final!


Noapte buna pentru ultima data in minunatul 2o11, dupa productivul 2o1o! 

Pantofii lui Tudor (botez 2010)

Ganduri asternute pe 31 decembrie, 
dar publicate in prima zi din an: 
1 ianuarie 2012

4 comentarii:

  1. La multi ani frumosi si sanatosi! Un 2012 plin de dorinte implinite!

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani pt 2012 si de la noi! Nu vreau sa ma repet cu urarile pe care le face majoritatea lumii, doar ca va doresc pt noul an tot ce e mai bun si mai frumos, intelegere, intelepciune, toleranta, rabdare si un suflet linistit si impacat, totul insotit de vesnica sanatate, atat de importanta tuturor! Sper sa reusesti sa te ingrasi asa cum sper si eu ca voi reusi sa slabesc putin :) Sa ne creasca picii sanatosi! >:D<

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani, calatorilor!

    Sa reveniti cu bine ACASA si o reintegrare cat mai usoara, cu toate cele care deriva din acest pas!

    Multumim pentru ganduri,
    Echipa:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Alina, un An 2012 neobisnuit de frumos si tie!
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere