vineri, 18 noiembrie 2011

Discutii, dilutii si dereticari

Inca necrestinata

Draga mea,





Scriu pentru zilele de pana in 18 noiembrie...
Aman postarea lui pentru ca, pe langa mancarici pentru cei mari si pentru cei mici nu am o foarte mare inspiratie...




Povestea zilelor: Raceala trece cate putin, cate putin, te faci tot mai imunizata si tot mai simpatica. Parca incepi sa pricepi din ce in ce mai multe. Esti ochi si urechi. Canti cuvintele pe care le auzi, urmezi tonalitatea spuselor noastre, imiti, in felul tau de bebe haios, gesturi, priviri, cuvantari. Gunoiul continua sa fie sursa ta de inspiratie si idei. Adidasii Nike sunt cele mai aruncate obicte la gunoi. Se mai intampla sa fie si tubul de pasta de dinti in competitie. Dintele DOI apare timid si isi face de cap cu nervii tuturor, dar il suportam, caci el va sfasia hrana, mai ales cea care vine din laptele matern... ;)

tu esti darul nostru
FILOSOFIIAm axat pana acum povestile spre hrana, ingrijire si toate din gama aceasta. Pentru ca ele sunt preocuparile mele din prezent, cu ele mor de gat noaptea, ele mi-au acaparat atentia si vreau sa le inteleg. Si sa aplic asa cum simt. Dar, pe langa povesti despre ce halim ca sa traim (e doar o rima nevinovata), mi-as dori sa iti impartasesc VALORI. Despre "viata asta grea", cum zic unii, despe "viata asta grea, dar frumoasa", cum zic semi-optimistii, despre "frumusetea vietii traita in trei, alaturi si de cei dragi", as spune eu, prin prisma sentimentelor care ma incearca. Ca lumea este rea - este vizibil. Ca fiecare face lucruri pentru un rezultat imediat - este palpabil. Ca a face ceva total dezinteresat este la rang de fraierime - este cert.

Ca sa nu imprim povestii o tenta grea si pentru a nu renunta la umor, as vrea sa iti mai spun ca viata este un dar. Nu stiu al cui, nu stiu de unde. De fapt al mamei alaturi de un domn. ;) Legal, ilegal, para-legal, mai putin legal, prezent sau nu in viata copilului, prezent dar absent... orice combinatie de notiuni si de realitati. Insa mai presus de ei, parintii, este o dorinta, constienta sau nu, de a te bucura de ceva concret, in viata ta. Un gest usor egoist, am putea spune. Nastem ca sa fim noi implinite. Taticii se bucura de ideea ca vor avea cu cine sa vada un meci la TV sau sa imparta un sandwich in parc, dupa o tura cu bicicleta (nu am un tablou concret despre asta, insa asa mi-am imaginat eu, acum relatia tata-copil). Asadar, ne dorim o fiinta pentru noi si ramanem singuri, candva (intr-o ordine fireasca a lucrurilor, evident). 
duminica, dupa Botez
O prietena mi-a atras atentia cand, tot suconstient egoist, am facut afirmatia (una clasica) ca, prin tine, "va avea cine sa imi aduca cineva un pahar de apa la batranete!"... Sooooo... WRONG! Se pare ca nu este cea mai vesela si nici sanatoasa abordare. Facem copiii, ii crestem si avem pretentii. Insa denumim dragostea drept "neconditionata". Desi foarte direct si clar, inca de cand nastem avem deja asteptari. O asteptare pe care cred ca un copil o simte. Eu am simtit mereu asteptarea mamei de a lua mereu preimiu. NU orice fel. Ci locul I. De a lua la liceu cu nota mare. De a lua la facultate din prima. De a fi ascultatoare si de a nu iesi cu baietii prea repede. Acest "prea repede" este oricum relativ, de la generatie la generatie, de la caz la caz. E haos in scrisul meu de astazi, insa stiu sigur ca vei reusi sa cerni cu finete ganduri si sa surprinzi esentialul. 


Revenind la asteptari, la egoism, la a forma copilul dupa chipul si asemanarea noastra, as mai voi sa spun ca acea granita intre un parinte bun si unul mai putin bun este foarte fina. Si delicata. Din punctul meu de vedere, ori ce parinte care creste un copil este perfect pentru copilul sau. Ca nimeni nu vrea raul copiilor sai. Si ca relatiile mai putin placute parinti-copii sunt doar erori de perceptie, incompatibilitati ori lipsa unei vieti cu o paine pe masa... 
Invers decat directia de "mers":)
Caci dragostea nu are nevoie de studii, nu are nevoie de Face-book, nu are nevoie de tratate si sisteme. Dragostea vine din suflet si nimic mai mult! Parintii ocrotesc copii, parintii ii hranesc, parintii ii trec cu bine spre viata de adult. Adult fiind, rupi gardul, iti iei zborul. Unii mai devreme, altii mai tarziu. Cu totii, odata si odata. Exceptiile confirma regula ori sunt nesanatoase :). Si tocmai la acest nesatos voiam sa ajung. In fapt, s-a facut dimineata zilei de 19, Sambata si mai bine public odata articolul!

HRANA din zilele acestea
Cina adulta de miercuri: Salata soacralizata (aka buni Ely).
Deci! Peste strada de noi, pe langa un mare parc este si o mare Gradina de Sud. 
Oamenii cresc in sere (si) ciuperci Pleurotus. Acestea sunt sursa de vitamina B, sunt bune pentru colesterol, sunt anti-tumorale, anti-inflamatoare si anti-biotice. Pentru ca am regasit afisul de vanzare ciuperci proaspete, am purces spre achizitie si facere. Si cum le-am pus pe gratar, timp in care bunica Ely a intrebat de tine, am zis sa facem o salata pentru intreaga casa de oameni mari
 
Am mancat trei din (RETETA): aprox 300 gr ciuperci pe gratar, 2 ridichii (pentru ca le aveam), 2 fire ceapa verde (pentru ca le aveam), marar mult (ne place si e si bun, nu mai explic de ce), usturoi (4 graunte), ulei (presat la rece), seminte muguri de pin (au si ei o poveste interesanta, pentru sanatate), seminte de floarea soarelui (se asortau cu ciupercile la culoare si gust), sare, piper alb. Unii au servit-o cu orez, alti si/sau cu paine integrala facuta la Moulinex. A iesit o MINUNE! Iti garantez! Am facut si joi:) Tu sa papi dupa 3 ani de viata. Greu, greu sa fii bebeu!

Pranz: Mei sarbesc (un fel de orez sarbesc) in 15' si Puterea lui Vic in 5'!
Mei intitulat ad-hoc "sarbesc"
Meiul fiert cu: putina ceapa verde, 1/2 de rosie (preferata'ti), 1/2 castravete (in premiera), 1/2 dovlecel, marar (spre sfarsit), busuioc (pentru savoare), 1 graunte usturoi (crud), ulei (dupa ce s-a racit putin). Si pentru ca mereu ma surprinzi, am pregatit si mai rapid, un fel de back-up.
Puterea lui Vic: 1/4 avocado, o manuta de spanac oparit, ulei, usturoi crud.
dicotiledonat din familia curcubitacee
Incercarea a fost victorioasa! Am combinat meiul sarbesc (numit ad-hoc, prin analogie cu orezul sarbesc) cu crema de avocado si spanac. Sa pape puiul: o incredibila sursa de fericire... Astazi bem ceai de raceala, cu catina. NU mai avem lamai!   
Castravetele servit in PREMIERA a diversificarii de bebelus ti-a facut bine la dinti! Ai ros la el dupa masa pana te-ai plictisit. Mami: resturile tale (deh!) si fasole de la bunica (am pus in ea niste spanac oparit 2' si usturoi crud. YAM!).

Mic dejun: crema de struguri din mei fiert, bobite intregi de struguri, 1/2 de para, pudra de roscove. Blenduite si atat! Ai papat foarte bine, Slava Cerului!... Para ti-a facut bine la dinti (dar mai putin la la Pampers)!

Tocanita fara cartofi
Cina ta de joi: terci de struguri (zambet larg).
Fulgi de ovaz rasniti, fierti 2' in apa deja incalzita (se face ca o mamaliguta, ca un terci); struguras, seminte de susan, seminte de dovleac, cocos razuit - blenduite

Cina noastra intr-una din seri: tocanita de ciupercute, dovlecei si castraveciori (am gatit pentru prima data cu castraveti). Am pus in cratita cu capac de sticla 1/2 kg Pleurotus, 3 dovlecei, 4 castraveti. Dupa 20' de fiert in suc propriu am pus mult patrunjel, dar mai ales mult marar, condimente dupa ureche, sare, piper alb si ceva dragoste

Povesti despre ce mancam:
Strugurele si o poveste frumoasa:
In China antica, toate produsele pe care oamenii le consumau, au fost sistematizate in functie de tipul de energie pe care le contin: Yang – energia calda, Yin – energia rece.
Yang - este reprezentat ca dur, incalzitor, astringent, iritant, amar si sarat. 
Yin - este lichid, dulce, umed, rece, moale, elastic.
Produse alimentare chimice uscate – contin Yang, iar cele umede - contin Yin.
Strugurii proaspeti contin mult Yin, iar stafidele sunt un produs Yang.

Balanta energetica Yin si Yang trebuie respectata la fiecare masa. Daca exista un exces de Yang alimente, acestea pot duce la boli-Yang si vice versa. 
Clima rece si conditiile de munca grele solicita alimente bogate in Yang. Intr-o zi calduroasa o persoana primeste mai multa energie Yang, decat intr-o zi ​​ploioasa. Intr-o zi de iarna rece, dominata de energia Yin, care ne priveaza de caldura, daca se consuma doar legume crude, atunci persoana in cauza se va simti prost.
Legat de constituita umana, tipul Yin (friguros, predispus spre melancolie) are mai multa nevoie de produse Yang. Constitutia umana se schimba in timp, persoanele in varsta mai des se refera la tipul Yin. In acest caz, ei au nevoie de o dieta diferita decat in ​​anii de tinerete si ar trebui sa consume mai multe produse Yang (ce idei frumoase am gasit in The Epoch Times)

Susan pentru: cupru mangan calciu magneziu fier, fosfor, vitamina B si E, dar si acizi grasi nesaturati si polinesaturati, cum ar fi Omega-6.

Seminte dovleac: (Mg, minerale, imunitate, circulatie sanguina, colesterol),

Uleiul de cocos si acidul lauric: o componenta de baza a uleiului de cocos este acidul lauric. Laptele matern este o alta sursa a acestui nutrient si foarte multe alimente pentru bebelusi includ derivati ai uleiului de cocos. Acidul lauric este cel mai potent ingredient al laptelui de mama, ajutand in principal la intarirea sistemului imunitar. Are puternice proprietati antimicrobiene deoarece bebelusul asimileaza acidul lauric transformandu-l in lauricidin (monolaurin). Dizolvand membrana de lipide a microbilor, lauricidinul poate face inactivi agenti precum virusi, bacterii si protozoare, cum ar fi HIV, pojar, herpes simplex si cytomegalovirus. Ar mai fi intr-adevar nevoie sa vaccinam noii nascuti daca acestia sunt hraniti la san?... DILEMA! Lauricidinul selecteaza microbii pe care ii distruge. El va alege bacteria Helicobacter pylori, virusul ulcerului, fara sa raneasca bacteriile sistemului digestiv in felul in care o fac antibioticele. (ce cuvinte frumoase am descoperit in The Epoch Times)

adormind cu capul pe mami meu

Sa nu uit ca trebuie sa povestesc despre discutiile, dilutiile si dereticarile de vineri incoa' (adica vizita periodica la doctor si chestiunile gospodaresti).
Spunand toate acestea in semi-haosul meu pattern, inchei si aceasta zi de scriere revenind la obiceiul de odinioara, din primele mele cuvantari mamicesti cu cateva concluzii de suflet si amintindu-mi cum, seara de seara, te cuibaresti pe mine si adormi lin si cald...

Roata lu' Piedone

Invatatura zilei: orice parinte este perfect pentru copilul sau!

Sfatul zilei: roata vietii este norocul pe care ti-l faci, prin ochii increderii si privirii pozitive!

Noapte buna inger cu chip de copil,


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu